Salam Maal Hijrah 1431H

Menjelang Maghrib pada 17 Dis 2009 (Khamis) maka menjelmalah lembaran baru bulan Hijariah 1431. Maka dengan ini ingin dikongsikan untuk amalan bersama.
DOA AKHIR TAHUN
(Dibaca sebanyak 3 kali dipenghujung  Asar atau sebelum Maghrib)
DOA AWAL TAHUN
(Dibaca 3 kali selepas Maghrib)
Semoga kita jadikan amalan perkara-perkara sebegini, sebab, inilah ajaran islam sebenarnya yang kebanyakan kita terlepas pandang. Insya Allah, marilah kita sama-sama berazam untuk membetulkan segala yang tak betul lahiriah mahu pun zahiriah pada diri kita.  Wallahu aqlam..

3 Responses to “Salam Maal Hijrah 1431H”

  1. Anonymous Says:

    saudara harus muhasabah diri sendiri….tanamkan azam dalam diri supaya jgn zalim pada sesama manusia.ketika saudara di atas pandang sesekali ke bawah.saya doakan saudara mampu berubah menjadi yg terbaik.ingat dosa dgn allah boleh diampun bila kita sujud bertaubat kepadanya..tapi bila saudara berdosa dgn mempermainkan diri dan mempergunakan org lain di waktu susah tidak akan terampun jika tanpa kemaafan yg dilukakan.cermin diri baru ajak org utk bercakap soal hijrah.

  2. syidi_black Says:

    Terima Kasih Saudari. Saya sebenarnya tahu tahap diri saya yg sebenar dan saya mmg daifdan lemah. Tapi saya tak suka cari salah atau cari pasal dengan orang lain. Allah Maha Mengetahui. Apa yang saya buat dalam blog ini adalah sebagai pemangkin untuk diri saya sendiri. Dengan cara inilah saya dapat semangat dan Insya Allah dapat keredhaan Allah seterusnya mmberi Hidayah utk saya terus berubah menjadi yang terbaik di dunia dan akhirat.Untuk yang terakhir, komen saudari suruh saya 'cermin diri baru ajak org utk bercakap soal hijrah', bila masa saya ajak saudari? Seolah2 saya memaksa seseorang. Apa yg saya buat dalam blog ni adalah utk saya sendiri. Saya sentiasa doakan semua yg singgah di blog ni akn dapat sdikit sebanyak ilmu atau apasahaja yg berguna. Insya Allah. Kepada kawan2, rakan atau sesiapa saja, kalu ada apa2 tingkah laku saya yg sumbang mambang atau menyakitkan hati sesiapa, maafkanlah saya, saya manusia biasa. Insya Allah, kita sama2 berubah di tahun baru ni..

  3. alialed Says:

    tertarik saya dengan pendebatan ini, cuma mungkin sy terlewat dan terlepas pandang. tujuan saya cuma ingin berkongsi pandangan. bagi saya, penulis bukanlha untuk mengaitkan tentang siapa2 di dalam blog ini. cuma ingin berkongsi ilmu dan secara tidak langsung ia turut menambahkan pengetahuan pada kita yang membaca. bagi kita yang membaca, terpulang sama ada kita ingin mengikut atat tidak. Tetapi jangan sekali-kali mengajar diri kita memandang negatif terhadap inisiatif orang lain untuk membetulkan diri mereka. tak baik tau Anonymous.Salam

Leave a Reply

